09.07.2011

Hjemmelagde grove tacolefser

I går var det fredag og hele norges tacodag. Jeg har elsket taco siden første gang jeg smakte det, og det er noe av det beste jeg vet. Blir aldri lei.

For noen uker siden kom jeg over en oppskrift på grovere tacolefser på denne bloggen: http://stinemalvik.blogg.no. Da var jeg litt skeptisk til det, men for et par dager siden smakte jeg Odel Pasos grove lefser, og de var kjempegode! Så i går satte jeg i gang på kjøkkenet og dette er oppskriften jeg brukte:
http://stinemalvik.blogg.no/1276531565_hjemmelagde_tacolefse.html

4,5 dl siktet hvetemel
3 dl sammalt hvete grov
2 ts bakepulver
1 ts salt
2 ss fett (smør, olje)
2,5 dl lunkent vann

1. Bland mel, bakepulver og salt
2. Smuldre fettet i melet
3. Bland inn vannet gradvis
4. Kna deigen godt og del den opp i ca 8 biter som du former til boller.
5. La de hvile under et håndkle i 15 minutter.
6. Kjevle de ut på et melete underlag. Pass på at de blir så tynne som mulig.
7. Stek de i en stekepanne (uten smør og olje) i 1-2 minutter på hver side. Pakk de inn i aluminiumsfolie så de holder varmen.


KJEMPEGODE! Skal lages igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar